Opdracht tot boeken van treintickets
The Train Traveller kan losse reisdiensten (zoals tickets voor treinreizen of overtochten per veerboot) voor je boeken en verleent deze dienst in jouw opdracht. The Train Traveller brengt dan een overeenkomst tot stand tussen jou en de reisdienstverlener (bijvoorbeeld de spoorwegmaatschappij die de tickets levert). The Train Traveller is geen partij in de uiteindelijke overeenkomst.

Na de reserveringsopdracht is het niet meer mogelijk de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Losse reisdiensten als tickets voor vervoer zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Een schriftelijk akkoord op het aanbod van The Train Traveller (de prijsopgave) leidt tot een betalingsplicht. Wij kunnen eenmaal geboekte treintickets niet kosteloos annuleren bij de reisdienstverlener.

Betaling
Betalen kan via de betaallink op de factuur. Betalen kan met de volgende betaalmethoden: iDeal, Bancontact, Sofort of met een Europese debit- of creditcard (MasterCard, Visa, American Express).

Levering van de treintickets
Nadat het volledige bedrag is betaald middels de betaallink op de factuur zal The Train Traveller de tickets leveren per e-mail (indien e-tickets) en per reguliere post. Sommige zendingen met een hoge waarde worden verstuurd met de pakketdienst van DPD. Als dit het geval is, ontvang je een e-mail met track & trace code.

The Train Traveller behoud zich het recht voor om zich binnen 24 uur na ontvangst van de betaling te beroepen op de bevestigde tarieven indien deze niet juist zijn. U ontvangt per ommegaande een alternatief aanbod indien dit van toepassing is. Kennelijke fouten en vergissingen binden The Train Traveller niet.

Indien het niet mogelijk is om de (voordeligste) tickets af te geven als e-tickets, ontvang je de treintickets enkel per reguliere post naar het opgegeven postadres.

Controleren op juistheid
Je dient de tickets na ontvangst op juistheid te controleren. Indien er iets niet klopt, laat dit dan zo snel mogelijk (op dezelfde dag) aan ons weten, zodat wij dit kunnen oplossen. Kort voor vertrek is dit vaak niet meer mogelijk.

Reisdocumenten
Voor problemen ontstaan door niet volledige reisdocumenten (paspoort, identiteitskaart, visa en andere verplichte documenten om een land in te reizen) is The Train Traveller niet aansprakelijk.

Annuleren / Wijzigen
Indien je de reis wilt annuleren kun je dit per e-mail doorgeven. Aan annuleren zijn altijd annuleringskosten verbonden. Indien je deze wilt weten, kunnen deze per e-mail worden opgevraagd o.v.v. van het boekingsnummer/factuurnummer.

Administratiekosten annuleringen: de betaalde servicekosten (€7,50 per persoon, max. €30 per boeking) worden nooit terugbetaald.

Om restitutie te ontvangen (indien van toepassing) is het noodzakelijk dat waardepapieren (fysieke treintickets) teruggestuurd worden naar The Train Traveller B.V., Spekschateweg 4, 8111 PP HEETEN, Nederland. Pas na ontvangst van de waardepapieren maken we het te ontvangen bedrag over. De verzender is verantwoordelijk voor het arriveren van de waardepapieren.

Verstoringen op reis (vertragingen/uitval van treinen)
The Train Traveller is niet aansprakelijk voor (financiële) gevolgen ontstaan door vertragingen, treinuitval, gemiste aansluitingen en stakingen. Wij adviseren in het geval van een probleem tijdens de reis onmiddellijk de reisdienstverlener te contacteren voor een oplossing.

Compensatie bij vertraging
Bij een vertraging van minimaal 60 minuten tijdens een internationale treinreis kun je meestal aanspraak maken op een eventuele compensatie. Dit dien je zelf rechtstreeks bij de spoorwegmaatschappij welke het ticket heeft afgegeven te regelen. De spoorwegmaatschappij staat op het ticket vermeld. Kom je er niet uit? Wij kunnen de aanvraag niet voor je regelen, maar we helpen natuurlijk graag: stel je vraag per e-mail.

Heb je met een Interrail pas gereisd? In dat geval is er een bijzondere compensatieregeling van toepassing. Lees er meer over op de website van Interrail.

0
    0
    Winkelwagen