Een reis boeken
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die ik verstrek bij een boeking?
Wij vinden je privacy belangrijk en gaan daarom met zorg om met persoonlijke gegevens. Hoe wij dit doen en met wie wij gegevens delen lees je in onze privacyverklaring.
Waarom moet ik mijn persoonlijke gegevens opgeven voor een boekingsaanvraag?
Wij hebben de gevraagde gegevens nodig om de reisonderdelen te bevestigen bij de aanbieders van de reisonderdelen, zoals een hotel of spoorwegmaatschappij.
In het boekingsaanvraag formulier moet ik akkoord gaan met de reisvoorwaarden en het privacybeleid. Waar kan ik deze vinden?
Onze reis- en betalingsvoorwaarden leest u hier, ons privacybeleid kunt u hier vinden.
Mijn paspoort verloopt binnenkort. Kan ik dan toch een reis boeken?
Soms wordt het documentnummer van uw reisdocument afgedrukt op de treintickets. Als dit niet het geval is, is het geen probleem om alvast te boeken (stuur ons een e-mail om dit zeker te weten). Op reis moet je natuurlijk altijd een geldig reisdocument meenemen.
Welke namen geef ik op wanneer ik wil boeken?
Wij hebben van iedere reiziger de 1e voornaam zoals vermeld op het reisdocument nodig en de achternaam welke vetgedrukt is. Deze combinatie van voor- en achternaam komen (meestal) op de treintickets te staan.
Ik heb een fout gemaakt in het formulier van mijn boekingsaanvraag. Wat moet ik doen?
Controleer alle gegevens altijd goed. Toch een (tik)foutje? Geen probleem. Laat ons dit binnen twee uur na versturen van het formulier weten, dan kunnen we dit nog aanpassen.
Waarom betaal ik aan STO Garant?
The Train Traveller maakt gebruik van de garantieregeling van STO Garant. Dit is een onafhankelijke betaalomgeving die jou de zekerheid geeft dat jouw geld op een veilige plek staat tot het moment dat de reis naar behoren is uitgevoerd door de reisorganisatie. Je bent bijvoorbeeld nooit je geld kwijt bij fraude of een faillissement. Op deze pagina lees je meer over de werking van STO Garant.
Waarom zijn de voorwaarden van losse treintickets anders dan die van pakketreizen?
Hier zijn verschillende regels van toepassing. Lees hier onze voorwaarden voor pakketreizen, of onze voorwaarden voor losse treintickets.
Kan ik kiezen tussen e-tickets of papieren tickets?
Waar e-tickets beschikbaar zijn ontvang je automatisch e-tickets. Bij onze stedentrips en vakanties ontvang je deze daarnaast ook per post, samen met belangrijke informatie en reisschema’s.
Waarom kan ik alleen een boekingsaanvraag maken en is mijn boeking niet direct definitief?
Wij zijn een kleinschalige reisorganisatie en beschikken niet over live koppelingen met reisdienstverleners. Wij controleren zo snel mogelijk handmatig de aangevraagde reis en sturen je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de volgende werkdag, een bevestiging als de reis beschikbaar is.
Waarom is The Train Traveller niet telefonisch bereikbaar?
Als kleinschalige reisorganisatie is het voor ons niet mogelijk een telefoonlijn te bemannen. Wij reageren zo snel mogelijk per e-mail, maar uiterlijk de volgende werkdag.
De treintickets
Er staat onjuiste informatie op mijn ticket. Wat moet ik doen?
Stuur ons een e-mail o.v.v. je boekingsnummer en we zoeken een oplossing.
Heb ik voor alle treinen een zitplaatsreservering nodig?
Nee, niet voor alle treinen is een zitplaatsreservering nodig. Voor alle treinen waar een zitplaatsreservering verplicht is, of optioneel is, is deze automatisch inbegrepen in de totaalprijs. Dit geldt voor onze stedentrips en vakanties, maar ook voor losse tickets via ons aanvraagformulier aangeboden.
Wat moet ik doen als ik mijn treinticket(s) verlies?
E-tickets kun je altijd opnieuw uitprinten of (meestal) op je smartphone laten zien. Betreft het papieren treintickets op waardepapier? Die kunnen wij niet nogmaals afdrukken, in dat geval zullen er dus nieuwe tickets moeten worden aangeschaft.
De reis
Wat moet ik doen als ik een aansluiting mis?
Dat kan altijd gebeuren en is meestal geen probleem! Lees hier wat je in dat geval het beste kunt doen. Het aanspreekpunt is altijd het spoorwegpersoneel onderweg, wij kunnen je hier op afstand niet mee helpen.
Mag ik met mijn treinticket(s) ook andere verbindingen nemen dan aangegeven op het ticket?
Dit is meestal niet toegestaan. Als het een regionale trein, binnenlandse treinen in Nederland of binnenlandse treinen in België betreft mag dit wel (zo kun je zelf meer overstaptijd creëren voor je aansluiting op een internationale trein.
InterRail Pass
Mag ik met een Interrail Pass alle treinen nemen?
Met een InterRail pass kun je onbeperkt reizen met alle treinen van alle deelnemende spoorwegmaatschappijen. Voor veel treinen is een reservering verplicht, waarmee je dus alleen kunt reizen als je van tevoren een reservering hebt gemaakt.