Opdracht tot boeken van treintickets
The Train Traveller kan losse treintickets voor u boeken en verleent deze dienst in uw opdracht. The Train Traveller brengt dan een overeenkomst tot stand tussen u en de reisdienstverlener (spoorwegmaatschappij die de tickets levert). The Train Traveller is geen partij in de uiteindelijke overeenkomst.

Na de reserveringsopdracht is het niet meer mogelijk de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Losse reisdiensten als tickets voor vervoer zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Een schriftelijk akkoord op het aanbod van The Train Traveller (de offerte) leidt tot een betalingsplicht. Wij kunnen eenmaal geboekte treintickets niet kosteloos annuleren bij de reisdienstverlener.

Betaling
Betalen kan via de betaallink op de factuur. Betalen kan met de volgende betaalmethoden: iDeal, Bancontact, Sofort, MasterCard of Visa.

Levering van de treintickets
Nadat het volledige bedrag is betaald middels de betaallink op de factuur zal The Train Traveller de tickets leveren per e-mail (indien e-tickets) en per reguliere post (indien een postadres is opgegeven)

The Train Traveller behoud zich het recht voor om zich binnen 24 uur te beroepen op de bevestigde tarieven indien deze niet juist zijn. U ontvangt per ommegaande een alternatief aanbod indien dit van toepassing is. Kennelijke fouten en vergissingen binden The Train Traveller niet.

Indien het niet mogelijk is om de (voordeligste) tickets af te geven als e-tickets, ontvangt u de treintickets enkel per reguliere post naar het opgegeven postadres.

Controleren op juistheid
U dient de tickets na ontvangst op juistheid te controleren. Indien er iets niet klopt, laat dit dan zo snel mogelijk (op dezelfde dag) aan ons weten, zodat wij dit kunnen oplossen. Kort voor vertrek is dit vaak niet meer mogelijk.

Reisdocumenten
Voor problemen ontstaan door niet volledige reisdocumenten is The Train Traveller niet aansprakelijk.

Annuleren / Wijzigen
Indien u de reis wilt annuleren kunt u dit per e-mail doorgeven. Aan annuleren zijn altijd annuleringskosten verbonden. Indien u deze voordat u annuleert wilt weten, kunt u deze per e-mail opvragen o.v.v. van uw boekingsnummer.

Administratiekosten annuleringen: administratiekosten voor het annuleren van de treinreis bedragen eenmalig €7,50. De annuleringskosten van de treintickets variëren en zijn per e-mail bij ons op te vragen.

Verstoringen op reis (vertragingen/uitval van treinen)
The Train Traveller is niet aansprakelijk voor (financiële) gevolgen ontstaan door vertragingen, treinuitval, gemiste aansluitingen en stakingen. Wij adviseren in het geval van een probleem tijdens uw reis onmiddellijk de reisdienstverlener te contacteren voor een oplossing.

Compensatie bij vertraging
Bij een vertraging van minimaal 60 minuten tijdens uw internationale treinreis kunt u meestal aanspraak maken op een eventuele compensatie. U dient dit zelf rechtstreeks bij de spoorwegmaatschappij welke uw ticket heeft afgegeven te regelen. De spoorwegmaatschappij staat op uw ticket vermeld. Komt u er niet uit? Wij kunnen de aanvraag niet voor u regelen, maar we helpen u natuurlijk graag: stel uw vraag per e-mail.